Research Repository of UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

A comparison between contextual teaching learning and discussion method in teaching writing procedure text

Zainuddin, Zainuddin (2014) A comparison between contextual teaching learning and discussion method in teaching writing procedure text. ENGLISH EDUCATION JOURNAL: English Journal for Teaching and Learning, 2 (2). pp. 76-92. ISSN 2338-8781

[img]
Preview
Text
6.zai2.compressed.pdf

Download (178kB) | Preview
Full text available at: http://e-journal.perpustakaanstainpsp.net/index.ph...

Abstract

Tujuan dari penelitian untuk membandingkan dua metode yaitu metode contextual
teaching learning dan discussion method dalam mengajarkan writing khususnya pada
pengajaran procedure text. Penelitian ini dilakukan pada MTs Muhammadiyah 22
Padangsidimpuan dengan populasi 110 dan sampel diambil secara acak sehingga menjadi
78 siswa. Hasil penelitian menyimpulkan bahwasanya kemampuan siswa menjadi lebih
meningkat dengan diajarkan menggunakan metode contextual teaching.

Item Type: Article
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics
Depositing User: Yusri Fahmi
Date Deposited: 13 Oct 2017 00:34
Last Modified: 11 Sep 2019 08:41
URI: http://repo.uinsyahada.ac.id/id/eprint/175

Actions (login required)

View Item View Item